İçeriğe geç

Voip telekom( IP üzerinden ses hizmeti)

Kategori: Voip Hizmetleri

Voip telekom( IP üzerinden ses hizmeti)

Voip telekom( IP üzerinden ses hizmeti)

Voip telekom hizmeti  (IP üzerinden ses), İnternet Protokolü ( IP ) ağları üzerinden ses ve multimedya içeriğinin iletilmesidir.

Voip nasıl çalışır?

Voip telekom( IP üzerinden ses hizmeti)VoiP, bir codec yoluyla ses dosyalarını veri paketlerine saklar ve bunları bir IP ağı üzerinden iletir ve diğer ucundaki sesin içine saklar. VoIP uç noktaları arasında masaüstü VoIP telefonları, PC’ler ve mobil cihazlarda çalışan softphone uygulamaları ve WebRTC özellikli tarayıcılar bulunmaktadır.Voip, devre anahtarlamalı ağların kullanılmasını ortadan kaldırarak ağ altyapı maliyetlerini düşürür, sağlayıcıların geniş bant ve özel ağları üzerinden sesli hizmetler sunmasını sağlar ve işletmelerin tek bir ses ve veri ağı kurmasına olanak tanır. VoIP, ayrıca, uç noktaları ve ağlar arasındaki kesintiler ve yedek iletişimler sırasında hızlı bir şekilde yük devretmeyi sağlayarak, IP tabanlı ağların esnekliği üzerinde yoğunlaşıyor.

Voip Telekom protokolleri ve standartları

VoIP uç noktaları genellikle, sıkıştırılmamış paketleri iletmek için standart olan G.711 veya sıkıştırılmış paketler için standart olan G.729 gibi Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) standart kodeklerini kullanmaktadır . Birçok donanım satıcısı kendi özel kod çözücülerini de kullanmaktadır. Sıkıştırma kullanıldığında ses kalitesi düşebilir, ancak sıkıştırma bant genişliği gereksinimlerini azaltır. VoIP genellikle bir VoIP veya IP ağı üzerinden gerçek zamanlı olarak faks göndermek için ITU T.38 protokolü üzerinden sesli olmayan iletişimleri destekler.

Doğru çağrı: İhtiyaçlarınız için en iyi VoIP telefonunu seçme

Ses, IP’ye sarmalandıktan sonra, gerçek zamanlı aktarım protokolü veya şifreli değişkeni, güvenli gerçek zamanlı aktarım protokolü vasıtasıyla iletilir .Oturum Başlatma Protokolü (SIP), çoğunlukla çağrıları oluşturmak, korumak ve bitirmek için gerekli olan sinyalizasyon için kullanılır. Kurumsal veya özel ağlardaki hizmet kalitesi, kabul edilebilir bir ses kalitesini sağlamak için genellikle ses trafiğini gecikme süresi hassas olmayan uygulamalara göre önceliklendirmek için kullanılır.

Tipik bir VoIP sisteminin ek bileşenleri arasında aşağıdakiler bulunur: kullanıcı telefon numaralarını yönetmek için bir IP-PBX ; Cihazlar; Özellikler ve müşteriler; Ağları kesmek için ağları bağlamak ve yerine çalışma veya yerel sağkalım sağlamak için ağ geçitleri; Güvenlik, çağrı politikası yönetimi ve ağ bağlantıları sağlamak için oturum sınır denetleyicileri. Bir VoIP sistemi ayrıca, E911 (gelişmiş 911) çağrı yönlendirme için konum takibi veritabanları ve reaktif ve proaktif ses kalitesi yönetimi için çağrı performansı istatistikleri toplamak için yönetim platformları içerebilir.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir