İçeriğe geç

VOIP Sistemlerde Yaşanan Ses Sorunları

Kategori: Voip Hizmetleri

VOIP Sistemlerde Yaşanan Ses Sorunları

VOIP sistemler, isminden de anlaşılacağı üzere, internet üzerinden yapılan ses, yani telefon görüşmesi. Ülkemizde yıllardır süre gelen, sabit telefon konusundaki Türk Telekom tekelciliği, son yıllarda çıkan kanunlar ile, sona erdi. Yani artık sabit bir numaraya sahip olmak için, telekomun kapısını çalmak zorunda değilsiniz. Aynı doğrultuda, evinize ya da binanıza sabit hat kablosu, yani bakır kablo çektirmek zorunda değilsiniz. Ben bu bakır kablo olayına yıllardır sinir olan biriyim. Nedenini merak ediyorsanız, şimdi yerinizden kalkın, apartmanınızın girişine gidin, telefon kutusunun kapağını açın ve içinin düzenine bakın. Ne demek istediğimi gayet iyi anlayacaksınız. Daha da üzücü olsansa, ADSL kullanmak zorunda olan ya da zorunda olmasa da kullanan biriyseniz, o incecik kabloların sizi dünyaya bağlıyor olduğunu bilmeniz olur. Konuyu fazla dağıtmayalım.

VOIP Sistemlerde Yaşanan Ses Sorunları

Sorun 1: İnternet kesilirse ne olacak?

Çözüm: Mantıken internet kesildiğinde VOIP sisteminiz devre dışı kalır. Fakat gelişmiş altyapıya sahip bir firma ile çalışıyorsanız  internetiniz kesilse bile çağrılarınızı almaya devam edersiniz.

Sorun 2: İnternet veya elektrik kesilirse Sanal Santral’e ne olacak?

Çözüm: Yanıtım çok basit. Soruya soruyla karşılık vereyim. Elektrik kesilince normal santrale ne oluyor? Elektrik kesildiğinde normal santral nasıl devre dışı kalıp işinize santralsiz devam etmek zorunda kalıyorsanız, bu sistemde de yine yukarda anlattığım gibi cep telefonundan devam edeceksiniz.

İnternet kesildiğinde ise yine aynı şekilde sanal santraliniz devre dışı kalır ve belirlediğiniz cep telefonundan yanıtlamalara başlarsınız. Zaten şunu da belirmeden edemeyeceğim. Günümüzde internet kesildiği zaman iş yapabilen pek bir işletme kalmadı. Yani internetin kesilmesi, işlerin durması anlamında, en az elektrik kesilmesi gücüne sahip. O yüzden internet kesilirse ne olur sorusuna çok da takılmamak gerekiyor. Tabi internete ihityacı olmadan sadece telefon ile iş yapan kişi ve kurumları bu grubun dışında tutuyorum. Onlar içinse önemli olan çağrı kaçırmamak. Ki aslında onlar için bu sistemde çok daha güzel çözümler mevcut. Yeri gelmişken hemen söyleyeyim;

Sadece Sanal Santral kullanarak bu kişiler, dilediği kadar cep telefonu yönlendirmesi yapar ve sanal çağrı merkezlerini kurabilirler. Hem de hiç donanım harcaması yapmazlar. Zira gelen tüm çağrıları santral aktarması ile farklı cep telefonlarından yanıtlarlar.

Sorun 3: İnternet yavaşladığında veya yoğun kullanıldığında yaşanan ses kesintileri.

Çözüm 3: İşte geldik en zor ve en kilit probleme.

Voip kullanırken, yaşanan en büyük sorun, internet bağlantısının yavaşladığı veya yoğun kullanıldığı durumlarda, telefon iletişiminde yaşanan aksaklıklardır. Birçok kullanıcıyı bezdiren ve voip kullanmaktan vazgeçiren yegane sorun da budur. Bu sorunun sebebi ve çözümüne hemen geçelim.

Bu sorunun 1. sebebi, ülkemiz internet bağlantısının yetersizliği ve aynı şekilde, internetin pahalı olmasından ötürü kullanıcıların yavaş bağlantıları tercih etmeleri. İletişimdeki büyük problem özellikle de Upload hızlarımızın yetersizliğinden kaynaklanmaktadır.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir