İçeriğe geç

VoIP Hizmet Kalitesini Sağlamak İçin 5 Adım

Kategori: Voip Hizmetleri

Hizmet kalitesi; veri trafiği çeşitleri ve hizmet çeşitleri arasındaki farklılaşmadır. Bu çeşitler arasında kaliteli bir seçimin yapılabilmesi müşteri ihtiyaç ve beklentilerine bağlıdır. Bunun yanında hizmet kalitesi, VoIP’nin başarısını etkileyen önemli bir araçtır. VoIP hizmet kalitesinin sağlanabilmesi için gerekli olan 5 adımı sizinle paylaşmak istiyorum;

1)Ağ Değerlendirme

voip hizmetVoIP uygulaması satın alınmadan önce, işletmenin ilk olarak kendi veri ağının buna yeterli olup olmadığını kontrol etmesi gerekir. Normalde veri ağları e postaları, dosya transferlerini ve web site erişimlerini destekleyecek şekilde oluşturuluyor. Yani yüksek kalitede ses geçişini gerçekleştirecek bir tasarım barındırmayabiliyor. Ayrıca bir dosya transferinin oluşturduğu web trafiği ile VoIP çözümünün sağlayacağı ses trafiği aynı yapıda değildir. Bir dosya transferi gerçekleşirken bu işlemin belli bir süre alması beklenirken, sesli iletişimde bu süre farkı minumum olmalıdır.

Kaliteli bir VoIP hizmeti sağlamak için ne çeşit bir VoIP hizmetine ihtiyaç duyulduğu ve ağ gecikmeleri gibi durumların VoIP arama kalitesini etkileyip etkilemeyeceği belirlenmelidir. Ayrıca, mevcut ağ yapısının kapasitesi değerlendirilerek aynı anda kaç VoIP araması kaldırabileceği saptanmalıdır. Bunları gerçekleştirebilmek için yapılması gereken, ağ topolojisi ve alt yapının incelenerek, eklenecek olan VoIP trafiğiyle başa çıkabilecek yeterli bant genişliğinin varlığının test edilmesidir.

2) İnternet Sağlayıcısı

voip hizmetAğ kesintilerinin yaşandığı bir durumda, internet sağlayıcısı VoIP trafiğini taşıyacak duruma getirilmelidir. VoIP hizmetinin satış rakamları oldukça yüksektir ve ses paketleri dahilindeki internet sağlayıcılarının bu satışların üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır. Bu nedenle kaliteli bir VoIP hizmetinin sunulması için kaliteli ve güvenilir bir internet sağlayıcıya ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca, çağrıların alımı ve gönderimi için bant genişliği yeterli olmalıdır. Bu yüzden maliyet hesapları yapılırken  dikkatli olunmalıdır. Çünkü, bir yandan ses dakikalarından tasarruf sağlanırken, diğer yandan internet kullanım maliyetleri yükselmemelidir.

3) Ağ Gözetimi

Ağ kesintilerinin yaşandığı bir durumda bir diğer yapılması gereken, ağ gözetimi cihazı kurmaktır. Ağ gözetimi cihazı, ağ trafiğini analiz eder ve oluşan problemlerin kaynağına giderek bunları raporlar halinde sunar. Bu raporlar ,VoIP hizmet kalitesindeki sorunların çözümü açısından oldukça önemlidir.

4) Hizmet Sağlayıcı – Hizmet Düzeyi Sözleşmesi (SLA)

VoIP hizmeti satın alınırken,  hizmet sağlayıcının hizmet düzeyi sözleşmesi ve müşteri servisi deneyimleri hakkında yeterince bilgi edinilmelidir. Hizmet düzeyi sözleşmesi ile hizmet sağlayıcı tarafından müşteriye sağlanan hizmetin özellikleri belirlenir. Bu anlaşma ile hizmet kalitesinde standartlar yakalanmış olur. Çoğu hizmet sağlayıcısı hizmetin niteliği, miktarı, problem tespit etme ve çözüm süresi,  çalışılabilirlik süresi gibi özellikler bakımından  standart düzey bir hizmet anlaşmasına bağlıdır. Fakat, ortama çalışılabilirlik süresini geçebilen ve müşteri servisinde yeterli olan hizmet sağlayıcıların sayısı oldukça azdır. Bu yüzden yapılacak hizmet düzeyi sözleşmesi  iyi araştırılmalı ve müşteri servisinden yeterli cevapların alınıp alınmayacağı test edilmelidir.

5) Hizmet Sağlayıcı Referansları

İşletmeler, yanlış hizmet sağlayıcısı seçimi nedeniyle VoIP hizmet kalitesinde sorunlar yaşayabiliyor. Bu hatalardan kaçınmak için birkaç referans müşteriye zaman ayırarak onlara aynı tip sorular yöneltilebilir. Buna ek olarak internette ki müşteri yorumları incelenebilir. Şikayetler varsa, dikkate alınmalıdır. Çünkü herkesin gördüğü sosyal ortam toplum içerisinde dile getirilen bir şikayet gibidir ve önemlidir. Fakat hatalı yorumların olabileceği de gözden kaçırmamak gerekir.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir