İçeriğe geç

Predictive Dialer (Otomatik Arama) Nedir?

Kategori: Genel, ve Sanal Santral

Predictive Dialer (Otomatik Arama) Nedir?

Predictive Dialer (Otomatik Arama) Nedir?

Sizin de bir firma tarafından arandığınızda müzik dinletilerek veyahut hiç ses olmadan bekletildiğiniz oldu mu?

Muhtemelen Predictive Dialer (Prediktif Arama) kullanan bir şirket tarafından otomatik olarak arandınız. Peki nedir bu Predictive Dialer?

Predictive Dialer (Prediktif arama) kelime manası olarak öngördürücü arama mananına gelir. Öngördürücü kelimesinden yola çıkarak Predictive Dialer’ın öngördürücü bir sistem ile aramalar yaptığını anlayabiliriz.

Ancak çağrı merkezlerinde vakitten ve insan kaynağından alınan tasarrufu artırması emeli ile sıkça kullanılan bu sistemi 2 kelime ile izah etmek doğru olmaz.

Predictive Dialer şu şekilde işler; Otomatik arama sistemi alakalı kılavuzdan seçtiği kişileri aramaya başlar ve aranan kişiler telefona cevapladığı an otomatik bir şekilde müsait olan müşteri temsilcisi ile eşleşir. Müşteri temsilcilerinin sayısı azaldığı vakit sistem bu vaziyeti idrak eder ve daha az arama gönderir, müşterilerin açma oranı azaldığında ise arama sayısını artırır.

Sistem bir sonraki aramayı tasarılarken 2 istatistik değeri baz alır:

1. Çağrıların Cevap verme Oranı: Mesela aramaların vasati 3 çağrıda bir açılma oranı varsa sistem aynı anda 3 arama göndererek vakit kaybının önüne geçer.

2. Çağrıların Cevap verme Müddeti: Otomatik arama gönderildiğinde kişiler telefonu hemen açmazlar. Telefonun bir vasati açılma müddeti vardır. Genel olarak 10 sn. bekleme olduktan sonra telefonların açıldığını düşünelim. Her konuşmanın vasati 90 saniye sürdüğünü düşünelim. Bu vaziyette Prediktif Arama Sistemi bu vakit kaybının önüne geçmek emeli ile 80 saniyede bir arama gerçekleştirir. Böylelikle 10 saniyelik boşa bekleme müddetinin önüne geçilir.

Predictive Dialer da karşı taraf telefona cevapladıktan sonra bekleme müddetinin hesaplanıp, müsait müşteri temsilcisi olmadığında ise otomatik olarak Sesli İleti ve IVR devreye girer ve müşterinin telefonu kapatmasının önüne geçilir.

Tüm bunlar sayesinde çağrı merkezlerinden alınan verim büyük oranda artar ve daha kısa müddette daha fazla kişiye erişmek olası olur.

Bu yazımızda Predictive Dialer’ın (Prediktif Arama) ne olduğunu ve otomatik aramalar göndererek nasıl kullanıldığından söz ettik

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir