İçeriğe geç

Kurumsal Haberleşme : SIP ve PRI Arasındaki Farklar

Kategori: Genel

Kurumsal Haberleşme : SIP ve PRI Arasındaki Farklar

İki çeşit kurumsal telefon hattı çözümü bulunuyor: PRI ve SIP. İkinci seçenek tıpkı internet tabanlı diğer çözümler gibi işletmelerde giderek standartlaşmaktadır. Ancak bazı kuruluşlar hala geleneksel PRI bağlantılarını kullanıyorlar. Peki bu iki sistem arasındaki farklılıklar nedir?

Birçok yönden aynı amacı taşıyan bu iki hizmet, temelde bir telefon hattı üzerinden eş zamanlı aramalara olanak tanıyor. Ancak, nitelikleri ve özellikleri açısından büyük farklılıkları bulunduruyorlar:

Kurumsal Haberleşme : SIP ve PRI Arasındaki Farklar

 

SIP Nedir?

SIP (Session Initiation Protocol), devre aktarmalı telefon ağları(PSTN) için gerçek bir standart bağlantı haline gelmiştir. Bir kuruluşta, zaten mevcut olan bir data bağlantısının üstünde çalışır. SIP mesajları, VoIP aramaları ve video konferansları gibi multimedya haberleşme oturumlarını kontrol etmek için kullanılır.

Çoğu kurumun işletmede kullandığı SIP protokolü, VoIP aramalarının birden fazla akışının, eş zamanlı bir ağ aracılığıyla gönderilmesine ve sesli veri paketleri olarak alıcıya teslim edilmesine olanak sağlar.

Bir SIP bağlantı noktasının becerisi, taşıyıcı ve alıcı arasındaki mevcut bant genişliğine ve servis sağlayıcıların becerisine de bağlıdır. Birçok işletme sadece iletişim çözümlerinde SIP birleştirme kullanır. Bu onlara tümleşik iletişim bağlantısı kurmaları için olanak tanır ve iletişim kanallarına erişmek için basit ve uygun maliyetli bir yol sunar.

Çözüm sağlayıcılar tarafından SIP bağlantıları, arama yolu başına sunulmaktadır ve yalnızca bir SIP bağlantı noktası, bir uçtaki kurumun (sistemin) yapmak istediği tüm eş zamanlı aramaları işlemek için yeterli olabilmektedir.

SIP bağlantı noktaları, doğrudan erişim (DID) numaralarıyla birlikte çalışabilir ve yerel ya da bölge dışı numaralar olarak kullanılabilir. Bir işletmenin birçok yerde ofisi bulunduğunda, tüm numaralar lokasyonun bir önemi olmadan kullanılabilir. Bir servisin veya uçtaki sistemin bozulması durumunda SIP’teki esnek alternatif yönlendirme yetenekleri sayesinde, erişim numaraları etkilenmeyen ofisler ya da bağlantı merkezleri için çağrılar yönlendirebilir.

PRI Nedir?

Bir PRI (Primary Rate Interface) sistemi tek bir fiziksel hat üzerinde çalışır. Avrupa’da ve Türkiye’de çoğunlukla kullanılan PRI çözümü olan bir E1 bağlantısında toplamda, eş zamanlı kullanılabilen 30 ses kanalı vardır.

PRI, bitiş noktalarıyla arasında ses bağlantıları yapabilmek için bir devre anahtarlamalı model çalıştırır. Çünkü PRI fiziksel bir telefon hattıdır. Bu fiziksel altyapı maliyetli bir PRI arayüz kartı kullanılmasını gerektirir.

PRI da, SIP gibi doğrudan erişim telefon numaralarıyla çalışır. Servis sağlayıcılar, numaraların 10’lu bloklar halinde alınmasını şart koşarlar ve bu numaralar servisin sınırlandığı bölgeler için yerel olmalıdır. Bağlantılar devre başına satılmaktadır ve eş zamanlı bağlantıların her devre başına maksimum miktarı 30’dur. Bu nedenle işletmenin 30 üstündeki eş zamanlı çağrı kapasitesini karşılamak için katları şeklinde yeni hatlar kurması gerekebilmektedir.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir