İçeriğe geç

Müşteri Memnuniyetini Nasıl Sağlarsınız ?

Kategori: Genel

Müşteri Memnuniyetini Nasıl Sağlarsınız ?

Bir ürününüz var onu fark pazarlama metotlarıyla tüketici ile buluşturdunuz ve satmayı muvaffak oldunuz. Ürününüz her şeyiyle piyasadaki rakipleriyle kolayca boy ölçüşebilecek düzeyde ve kendini ispat edebilecek nitelikte. Ama asla düşler gerçek dünyada pürüzsüz ilerlemezler. Bir marka bir yerde bir şekilde çeşitli meselelerle karşılaşılacaktır. Bu meseleler genellikle üründen kaynaklı müşteri meseleleridir.

Son zamanlarda bir hayli marka müşteri hizmetleri birimlerini oluşturarak müşterilerine en kısa yoldan onlara erişme olanağı tanımak istiyor. Lakin işi kolay ve fiyatını düşük tutmak emeliyle sosyal medya ile sınırlayarak iletişimlerini de sınırlıyorlar. Bu vaziyet müşteri ilişkilerini yaralamak ile beraber geri dönüşleri de kısıtlıyor. Emin olun, dünya üzerinde hiç kimse şahsi olarak yaşadığı bir meselesi bunu açığa vurmak istemiyorsa, toplu olarak konuştuğu bir ortamdan açık açık konuşmak istemez. İnterneti veyahut cep telefonuyla yaşadığı bir meselesi kişisel deneyimlerini ve ya hayatını paylaştığı bir yerden markalara eriştirmek isteğinde olmaz. Bu müşteriyi yalnızlaştırma ve uzaklaştırmaya kapı aralar. Markaların en büyük kaçınması şart olan nokta budur.

Erişilebilir olmak markalar açısından oldukça ehemmiyetlidir. Satış sonrası kaybolmak bir markanın müşterisi ve potansiyel kitlesi üzerinde yapacağı en büyük hata olur. Tam tersine, daimi iletişimde olup geri dönüşleri can kulağıyla dinleyerek sunduğunuz ürünleri geliştirmeli ve müşterilerinizin meselelerini çözmelisiniz.

Müşteri Memnuniyetini Nasıl Sağlarsınız ?

Bir Muhatap Bulmak

Bir müşteri bir mesele yaşadığında kendisiyle ilgilenilmesini bekler. En azından bir insanla konuşmayı hak ettiğini düşünür. Şayet bir müşteriyi kopyala yapıştır korkunç yanıtlara mahkûm ediyorsanız bu müşteri ilişkileriniz için hiç de iyi olmaz.

Müşteri ona değer verildiğini hissetmeli ve etkin bir şekilde yardım alabilmelidir. Bunun için bu konuda yetkili personelin iyi eğitimi oldukça ehemmiyetlidir. Eğitimli bir müşteri hizmetleri temsilcisi markanıza büyük değerler katabilir. Birebir ilişki ve samimiyet kurmanın birinci kaidesi doğru ve anlaşılır bir şekilde müşteriyle konuşabilmektir. İletişimin sınırlanmaması sayesinde müşteri markaya erişmeye çalışacaktır. Erişim kanalları çeşitlendirildiğinde müşteri bunlardan rastgele birini seçenek ederek markaya erişebilir ve hizmet alabilir. Müşteri nasıl bir sorun yaşamış olursa olsun bunun çözüme kavuşacağına inandığı vakit markaya olan güvenini tazeler ve ürünlerini tekrar tercih etmeyi düşünebilir. Satış sonrası hizmetin güçlendirilmesi gerekliliğinin en büyük sebeplerinden biri budur.

Konu  Çözümleri

Bir müşteri temsilcisi müşteri gibi düşünebilmeli ve empati yapabilmelidir. Meseleleri doğru kavrayarak müşterinin içinde bulunduğu sıkıntıyı fark edebilmeli ve tonunu düzgün seçmelidir. Kaliteli bir satış sonrası hizmet birimi için öncelikli olarak markanın müşterilerinin karşılaşabileceği problemleri evvelce fark edebilmesi gerekmektedir. Ürün ve hizmetler müşteri hizmetleri personeli tarafından iyi bir şekilde tanınmalıdır. Ürün ve hizmetler ne kadar iyi tanınırsa müşteriye yapılabilecek teklif ve mesele tanımlamalarının önü o kadar açık olur.

Güleç ve deşarj olucu bir tavır takınan müşteri hizmetleri her vakit müşteriyi yaşadığı problemlerden uzaklaştıracaktır. Zati müşterinin robot ve ankesör ile konuşmak istememesinin asıl nedenlerinden biri meselesiyle empati kurabilecek birilerini arıyor oluşudur.

Müşterilerinizi ve meselelerini iyi tanıyın bu her vakit pazarlayacağınız ürünleri bir adım ileriye taşıyarak ürünlerinizin ve hizmetlerinizin kalitesini artıracaktır.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir