İçeriğe geç

Outbound (Giden) IVR Nedir?

Kategori: Genel

Outbound (Giden) IVR Nedir?

IVR (Etkileşimli Sesli Yanıt) sistemleri, anketler, hatırlatıcılar, ödeme işlemleri gibi işlemleri çok daha kolay gerçekleştirmenizi sağlayan servislerdir. IVR sistemleri, müşterilerinizle kurduğunuz iletişimin kalitesini tahmin edemeyeceğiniz ölçüde arttırır.

Outbound (Giden) IVR Nedir?

Giden aramalar için kullanabileceğiniz Otomatik Çağrı Sistemi (Outbound IVR) bir müşteri temsilcisinin yapacağı tüm aramaları otomatik olarak gerçekleştirerek kısa zamanda geniş kitlelere ulaşmanızı ve telefon tuşlama bilgileri aracılığıyla geri bildirimleri almanızı sağlar.

Neden Outbound IVR?

Çok sayıda kurum, hedef kitlelerine telefonla ulaşıyor. Otomotiv firmaları test sürüşüne davet ediyor, hukuk büroları alacak takibi için arıyor, restoranlar yeni şube açılışını duyuruyor… Ancak müşteri portföyü genişledikçe dışa yapılan aramalar zorlaşmaya başlıyor ve verim düşüyor. Çünkü mevcut çağrı merkezi personeli (müşteri temsilcileri) ihtiyacı karşılayamayacak duruma geliyor. Çağrı merkezlerinin en azılı düşmanları, meşgul tonu ve ulaşılamayan numaralardır. Sonuçsuz kalan aramalar yüzünden büyük zaman kaybedilir ve iş gücü verimli kullanılamaz.

Bu sorunu çözmek için otomasyona ihtiyaç vardır. Otomasyonu sağlayacak en pratik çözüm ise Outbound IVR’dır. Outbound IVR, müşteri temsilcilerini, yalnızca telefonu açıp görüşmeye onay veren müşterilerle konuşturur.

Outbound IVR’ın Avantajları Nelerdir?

  • Ekonomiktir. Web tabanlı olduğundan; donanım, altyapı, sunucu gibi giderlerden kurtulmuş olursunuz. Herhangi bir yazılım kurmanıza da gerek kalmaz.

  • Pratiktir. İki etkili yöntem ile; yani sesli yönlendirme ve tuşlara atanmış seçeneklerin yardımıyla, müşterileriniz istediği içeriğe kolayca ulaşır. Menüler ve seçenekler arasında kaybolmadan yollarını kolayca bulurlar.

  • Kişiselleştirilebilir. Birden çok IVR şablonu yaratarak; farklı hedef kitle grupları için farklı mesajlar gönderebilirsiniz. ‘’Sürükle ve Bırak’’ yöntemi ile istediğiniz şablonu kolayca yaratırsınız.

  • Zamandan tasarruf sağlar. Doğru hedef kitleye göndereceğiniz mesajlar, doğru yönlendirme ile; müşterinizin ve sizin zamanının harcanmasını engeller. Müşteriniz, içeriğe göre, işlemini operatöre bağlanmadan bile bitirebilir. Hem müşteriniz daha çabuk sürede size geri bildirim sağlar; hem de çağrı merkeziniz daha az meşgul olur.

     

Outbound IVR, interaktif bir çağrı sistemi olduğu için, aynı anda binlerce kişiyi arayıp etkileşimli kampanyalar yapabilirsiniz.Örneğin, bu sistem sayesinde müşterilerinizi arayıp memnuniyet anketi yapabilirsiniz.

 

Sesli Yanıt Sistemini kendim tasarlayabilir miyim?

İletişim Makinesi IVR servisinin en önemli özelliği olan IVR Designer, SÜRÜKLE – BIRAK yöntemiyle dakikalar içerisinde kendi IVR şablonunuzu hazırlamanızı sağlar.  IVR Designer hiçbir programlama bilgisine ve becerisine ihtiyaç duymaz, hayal ettiğiniz IVR kurgusunu kolayca oluşturabilirsiniz.

 

Kimler Kullanmalı?

  • Çağrı merkezleri

  • Bankalar, sigorta acenteleri gibi finansal konularda müşterileriyle etkileşime geçen kurumlar

  • Eğitim kurumları

  • Hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmalar

  • Danışmanlık hizmeti veren kuruluşlar

  • Belediye ve kamu kurumları

  • Kampanya ve indirim bilgilerini müşterilerine iletmek ve geri bildirim almak isteyen mağazalar gibi birçok sektörden firma, kurum ve kuruluş IVR servisinden faydalanabilir.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir