İçeriğe geç

Auto Dialer ve Predictive Dialer Arasındaki Farklar

Kategori: Genel

Auto Dialer ve Predictive Dialer Arasındaki Farklar

Müşterilerin belirli hareket ve davranış kalıpları vardır. Müşterilerinizin temel alışkanlıklarını öğrenebilirseniz, insan kaynağınızın verimliliğini artırabilirsiniz.

Çağrı merkezlerinin hızla popüler olduğu yıllarda auto dialer (otomatik arama) ortaya çıktı. Kısaca bahsedecek olursak; önceden belirlenmiş bir rehberin kullanılarak müşteri listesini otomatik olarak arama işlemidir. Otomatik arama kullanıldıkça daha çok verim alabilmenin yolları her daim araştırılmış ve daha gelişmişi ortaya çıkmıştır. Bu da Predictive Dialer (prediktif arama)olarak adlandırılıyor.

Bu programların taşıdıkları özellikler çağrı merkezleri için çok değerlidir. Predictive Dialer müşterileri tam zamanında ve sıfır zaman kaybını hesaplayarak gelişmiş bir sistem ile arar.

Özellikler Auto Dialer Predictive Dialer
Cihaz tipi Donanım Yazılım
Otomatik Arama Var Var
Mesajların Kaydedilmesi Var Var
Beklemeye Alma Var Yok
Çağrı Yönlendirme Var Var
Veri madenciliği Yok Var
Zaman yönetimi Yok Var
Müşteri Temsilcisinin Uygunluğunun Kontrolü Yok Var
Algoritma Tabanlı Çevirme Yok Var
Kişiselleştirme Yok Var
Cevapsız Arama Var Yok
Fırsat Yönetimi Yok Var
Çağrı Sıklığı Düşük Çok yüksek
Boşta kalma süresi Var Yok
Cevaplanma Oranı Düşük Çok yüksek
Fiyat Yüksek Düşük
Genel Verimlilik Düşük Çok yüksek

Özetle bir çağrı merkeziniz var ve Predictive Dialer kullanıyorsanız. Çağrı Merkezinizin gerekliliklerinin bir çoğuna sahipsiniz demektir. Predictive dialer’ın tüm bu özellikler ile Auto Dialer‘in önüne geçtiğini söylemek de mümkün.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir